FANDOM

Pelisysteemi Muokkaa

Pelisysteeminä ja samalla myös pelimaailmana toimii Talislanta ja sen viides painos. Pelin materiaalit voi ladata ilmaiseksi tästä osoitteesta . Aluksi riittää, jos hakee sieltä A Players Guide to Talislanta-kirjan. Chronicles of Talislanta-kirjaa voi käyttää hahmon kulttuuriin paremmin tutustuakseen.

Hahmonluonti Muokkaa

Hahmonluonti toimii systeemissä hieman eri tavalla kuin monessa muussa systeemissä. Pelaaja valitsee hahmolle rodun ja urapolut (paths), joita hän haluaa käyttää. Kampanjaa varten luodaan hahmot, joilla on kolme urapolkua. Hahmon ominaisuudet tulevat sitten näistä valinnoista eli noppaa ei suuremmin heitellä hahmonluonnissa. Hahmoja voi hahmotella vapaasti etukäteen ja kysellä sitten minulta sopivatko ne kampanjaan. Alla vielä pääasiat.

  • pelaajien käytössä olevat rodut ovat pääosin läntisen Talislannan alueelta. Jos haluaa tehdä jotain erikoisempaa, kannattaa jutella ensin pelinjohtajan kanssa.
    • ei-pelattavia rotuja: Gryph ja Sunra
  • urapolkuja kolme kappaletta + yksi background-polku (Nomadic, Rural, Tribal, Urban tai Wandering).