FANDOM

Vuosi 613 Muokkaa

Laeolis Muokkaa

Cymrilissä on saattanut siellä täällä törmätä keskusteluihin, joissa mainitaan nimi Tirshata. Kyseinen nimi kuului Sub-Men johtajalle, joka keräsi kaikki Sub-Men-heimot oman johtajuutensa alle ja valloitti hetkeksi koko mantereen Time of Chaosin aikana (ajanjakso Great Disasterin ja Uuden Ajan välissä, noin 700 vuotta sitten). Tirshata kuitenkin katosi jälkiä jättämättä ja Sub-Men-heimojen, etenkin Za-heimo, keskuudessa elää tarina siitä, että Tirshata palaa ja kokoaa kaikki heimot yhteen ja palauttaa mantereen hallinnan takaisin heidän haltuunsa. Viimeaikaiset huhut kertovat, että Za-heimon eri klaanit olisivat ensimmäistä kertaa yhdistymässä ja Tirshata olisi palannut.

Cymrilissä on myös huhuttu joidenkin kauppiaiden toimesta, että idässä Quan-imperiumissa Kang-heimo olisi suorittanut vallankaappauksen ja ottanut imperiumin haltuunsa Quaneilta.

Talisandre Muokkaa

Aamanista on alkanut tihkumaan huhuja, että Hierophantia eli Aan kirkon päämiestä ja Aamanin hallitsijaa ei olisi nähty julkisuudessa useampaan viikkoon.

Vuosi 614 Muokkaa

Ardan Muokkaa

Borderlands Legioonan scoutit näkevät Wilderlandsin yllä ilma-aluksen, joka ei kuulu Seven Kingdomsille. Alus on huhujen mukaan melko alkeellinen. Aluksessa ei ole tunnisteita, mutta Faradun on useampaan kertaan yrittänyt ostaa Cymrililtä ilmalaivateknologiaa, joten heitä epäillään tunnistamattoman aluksen omistajiksi.

Drome Muokkaa

Aan kirkko oli valinnut uuden Hierophantin vuoden 613 lopulla, koska viime vuoden puolella kadonnut edellinen Hierophant ei ollut palannut vuoden loppuun mennessä. Nyt kuitenkin huhujen mukaan vanha Hierophant olisi palannut ja julisti uudenlaisia oppeja, jotka sotivat kirkon vanhoja oppeja vastaan. Tämän seurauksena Seven Kingdomsissakin on kerätty jonkin verran joukkoja valmiuteen länsirajan tuntumaan.

Laeolis Muokkaa

Aan kirkon sisäinen skisma ei ole laajentunut pelkojen mukaisesti sisällissodaksi ja vanha Hierophant on vetäytynyt Almin kaupunkiin eteläiseen Aamaniin. Itäisiltä alueilta ei ole kuulunut mitään uutta Za-bandiittien ryhmittäytymisestä.

Kausi 2 Muokkaa

Vuoden 614 viimeisen kuukauden (Zar) alussa mantereen keskiosien yllä pyörivä maaginen hurrikaani kasvaa yllättäen ja nopeasti isommaksi ja äärimmäiset sääilmiöt alkavat vaikuttamaan lähes koko mantereella. Seuraavan neljän kuukauden aikana matkustaminen maita myötenkin on vaarallista. Seven Kingdomsissa pääosa liikenteestä siirtyy Underground Highwaylle. Myrskysään jatkuessa kaikenlaiset huhut maailmanloppua myöten leviävät joka paikassa. Desert Kingdomseista saati kauempaa idästä ei olla kuultu mitään myrskyn jatkuessa. Vuoden 615 lähestyessä puolta väliä, myrsky kuitenkin laantuu normaaliksi.

Vuosi 615 Muokkaa

Phandir Muokkaa

Marukiin iskee taas vitsaus. Lämpötila kaupungin alueella ja lähiympäristössä nousee normalia korkeammaksi ja yllättäen syntyneet tulipalot tuhoavat ison osan kaupunkia ja myyntiin tarkoitettuja lannoitekasoja.

Talisande Muokkaa

Vuoden lähestyessä loppuaan, idästä kuuluu entistä enemmän huhuja isoista Sub-Men-ryhmistä ja kuullaan myös huhuja, että kyseiset ryhmät olisivat ryöstäneet muutaman ison karavaanin. Borderland Legioona lisää valmiutta mahdollisten levottomuuksien takia ja värvää joukkoihinsa lisää väkeä.

Tilanne Aamanissa tuntuu rauhoittuneen jossain määrin ja Borderlands Legioona vähentää joukkojaan Seven Kingdomsin länsirajalla ja siirtää niitä itäosiin.

Zar Muokkaa

Talven sateet alkavat jo yllättäen kuukauden alussa ja ovat normaalia kovemmat. Cymriliin tulevien tietojen mukaan sateita tulee myös Wilderlandsien alueella normaalia runsaammin. Tiedonkulku idästä on entistä harvempaa.

Vuosi 616 Muokkaa

Drome Muokkaa

Talvisateet kestävät suurin piirtein normaalin ajan ja loppuvat myös aikaisemmin. Cymrilissä puheenaiheeksi nousee Carantheumista saapunut seurue, joka pyytää audienssia Kuninkaiden neuvoston kanssa.

Laeolis Muokkaa

Huhut Sub-Men-heimojen kokoontumisista idässä Wilderlandseillä lisääntyvät ja väitteiden mukaan heimot olisivat jo kokoontumassa sotajoukoiksi länteen hyökkäämistä varten. Borderlands Legioona on lisännyt värväystään, mikä osaltaan lietsoo huhujen leviämistä.

Phandir Muokkaa

Borderlands Legioonan tiedustelijat joutuvat entistä enemmän kahakoihin Wilderlandseillä liikkuvien Sub-Men-partioiden kanssa ja Seven Kingdoms alkaa valmistautumaan sotaan. Siviilit alkavat muuttamaan itärajan kaupungeista länteen päin ja Legioona lisää värväystään.

Zar Muokkaa

Vuoden lähestyessä loppuaan, sää alkaa taas huonontua ja Wilderlandseillä liikkuminen jää minimiin Seven Kingdomsin joukoilta. Borderlands Legioonan tiedustelijat kuitenkin edelleen raportoivat liikehdintää alueella.

Kausi 3 Muokkaa

Sodan siivet levittäytyvät keskisen Talislannan ylle. Sub-Men-joukot kokoontuvat yhä suuremmissa määrin. Tirshatan kerrotaan näyttäytyneen useammassa paikassa lietsomassa vihaa 'orjuuttajia' kohtaan. Sää on vuodenvaihteessa taas huono ja estää liikkumista ja sitä myöten tieto kulkee hitaammin. Vuoden alkupuolella alkaa luoteesta näkymään taivaalla maagisia ilmiöitä.

Vuosi 617 Muokkaa

Drome Muokkaa

Kuukauden alkupuolella Wilderlandseilta saapuu viesti, että Akmirin kauppalinnake olisi valloitettu Sub-Menien toimesta. Kuun lopulla sää alkaa paranemaan ja Legioonan ilmalaivat pääsevät suorittamaan tiedusteluja. Akmirin lisäksi Wilderlandsin keitaista on muodostunut Sub-Men-joukkojen kokoontumis- ja varustelupaikkoja.

Jhang Muokkaa

Cymrilissä on pidempään liikkunut huhuja, että Carantheumin kaupungit olisi valloitettu ja tuhottu, mutta virallista tietoa asiasta ei ole.